Customer Onboarding v bankovníctve
Prípadová štúdia
Klient: 365 bank
Služba: Customer Onboarding
Rok: 2020
Scrollujte
Zákazníci 365 banky majú možnosť založiť si bankový účet kompletne online, bez akejkoľvek fyzickej interakcie a bezpapierovo. To všetko cez mobilný telefón do 10 minút.
365 banka ako prvá banka na Slovensku zaviedla kompletne elektronický a bezpapierový proces získavania nového zákazníka prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie. Aplikácia spĺňa vysoké nároky kladené na jednoduchosť použitia a na dobrú užívateľskú skúsenosť (UX) ako aj všetky legislatívne požiadavky, ktoré musia banky dodržiavať pri získavaní nových klientov (KYC, AML a pod.).
Zákazník 365 banky má k dispozícii svoj nový účet okamžite po dokončení procesu onboardingu vo svojej mobilnej aplikácii. Nemusí chodiť na pobočku banky, čakať na kuriéra so zmluvou alebo čakať na overovaciu platbu. Banka má k dispozícii online proces onboardingu zákazníkov s minimálnymi nárokmi na personál a plne v súlade s európskou legislatívou.
Kľúčové kroky onboarding procesu:
- Overenie telefónneho čísla a emailu
- Sken a overenie občianskeho preukazu
- Podpis zmluvy priamo v aplikácii
- Overenie totožnosti cez videohovor
Prínosy pre biznis
- Zavedenie nového zákazníka v priebehu pár minút
- Pohodlný prístup k bankovým službám
- Automatizácia procesu s cieľom zvýšenia efektivity, zníženia prevádzkového rizika a prevádzkových nákladov
Riešenie obsahuje:
- Overenie telefónneho čísla a emailu prostredníctvom OTP kódov
- Využitie Google sign-in a Apple sign-in
- Skenovanie dokladu totožnosti a rozpoznávanie údajov na doklade
- Vyhodnotenie miery zmeny údajov totožnosti klienta voči OCR
- Kontrola dokladu totožnosti voči centrálnemu registru vedenom na MV SR
- Vyhlásenie a kontrolu na register politicky exponovaných osôb
- Kontrola na iné interné resp. externé registre (napr. black list, sociálna poisťovňa)
- Generovanie zmluvnej dokumentácie
- Elektronický podpis zmluvy
- Nastavenie prihlasovacích údajov do internet bankingu
- Aktivácia mobilnej aplikácie
- Overenie klienta cez videohovor
- Nastavenie korešpondenčnej adresy a marketingových súhlasov
- Podpora pre fall-back scenáre (overenie na Compliance, overenie na pošte, dokončenie onboardingu neskôr)
- Podpora pre Call centrum banky